Gyakran ismételt kérdések

Röviden GYIK

1. Elfelejtettem a jelszavam!
2. Elfelejtettem, hogy melyik e-mail címmel jelentkeztem be a Distrelechez!
3. Elfelejtettem a felhasználónevem!
4. Szeretném megváltoztatni a felhasználói fiókomban mentett címet!
5. A megrendeléseimet a számlázási címtől eltérő címre szeretném küldeni!
6. Rendszerint több különböző szállítási címet használok. Menthetem ezeket a profilomban?
7. Menthetem a bevásárlókosár tartalmát?
8. Már rendelkezem ügyfélszámmal. Hogyan kapcsolhatom össze az újonnan létrehozott fiókomat a Distrelec webáruházban ezzel az ügyfélszámmal?
9. Folyamatosan e-maileket kapok a Distrelectől!
10. Terméklista importálása
11. Listák
12. A megrendelések kezelése és visszaküldés
13. Részletes keresés
14. Felhasználók adminisztrálása
15. Az elektronikus aláírás


1. Elfelejtettem a jelszavam!

Vigye a kurzort a „Saját fiók” gomb fölé (a keresőablaktól jobbra). A felugró ablakban kattintson az „Elfelejtettem a jelszavam” linkre. A következő oldalon adja meg az e-mail címét, amellyel bejelentkezett a Distrelec webáruházba, majd kattintson a „Küldés” gombra.

Kapni fog egy e-mailt, amely tartalmazza az új jelszó megadásához szükséges linket („Új jelszó megadása”). Ha rákattint a linkre, akkor eljut arra az oldalra, ahol megadhatja az új jelszót a felhasználói fiókja számára. Miután mindkét mezőbe beírta az új jelszót, és rákattintott a „Jelszó frissítése” gombra, a rendszer menti az új jelszót.


2. Elfelejtettem, hogy melyik e-mail címmel jelentkeztem be a Distrelechez!

Ebben az esetben kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Distrelec ügyfélszolgálattal.


3. Elfelejtettem a felhasználónevem!

Ha új felhasználóként regisztrálta magát a Distrelec webáruházban, akkor felhasználóneve megegyezik az e-mail címmel, amelyet a regisztráció során megadott.

Ha már rendelkezett felhasználói fiókkal, mielőtt megnyílt volna az új Distrelec webáruház, és ez került átvitelre, akkor a felhasználónév nem azonos az e-mail címmel. Ebben az esetben kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Distrelec ügyfélszolgálattal.


4. Szeretném megváltoztatni a felhasználói fiókomban mentett címet!

  • Ha már rendelkezik felhasználói fiókkal a Distrelec webáruházban: jelentkezzen be a Distrelec webáruháznál lévő felhasználói fiókjába. Kattintson a keresőablak mellett jobb oldalon lévő „Saját fiók” gombra. A bal oldalon lévő navigációs sávon válassza ki a „Címeim” linket a „Fiók adatai” menüben. Amikor rákattint, a jobb oldalon megjelenik a jelenlegi számlázási címe és valamennyi mentett szállítási cím. A megváltoztatáshoz kattintson a számlázási cím melletti jobb oldali nyílra.
  • Ha nem rendelkezik online felhasználói fiókkal a Distrelecnél: görgesse lefelé az oldalt a Distrelec weboldal aljáig. A lábléc négy részből áll: Szolgáltatások, Rólunk, Gyártók és Gyorshivatkozások. A „Gyorshivatkozások” pontnál válassza ki a „Cím megváltoztatása” opciót. Kattintson rá, és a következő oldalon adja meg az ügyfélszámát, valamint a régi és új címét, majd ezután kattintson a „Kérés küldése” gombra. A Distrelec egyik munkatársa ekkor megváltoztatja a címét.


5. A megrendeléseimet a számlázási címtől eltérő címre szeretném küldeni!

Miután ellenőrizte a bevásárlókosár tartalmát, kattintson a „Tovább” gombra. (Ha korábban még nem jelentkezett be, akkor most felkéri rá a rendszer).

A következő oldalon az alábbi opciók közül választhat: „Számlázási cím használata szállítási címként” vagy „Megrendelés küldése más szállítási címre”.

Válassza ki az utóbbi opciót.

Attól függően, hogy milyen adatokat mentett korábban a profiljában, az alábbi opciók jelennek meg a számlázi cím alatt:

  • a „Szállítási cím” menü. Ha ez a mező már ki van töltve, akkor a cím mellett jobb oldalon „Módosítás” gombra kattintva megváltoztathatja a meglévő címet.
  • Az „Új cím hozzáadása” gombra kattintva megadhat egy új szállítási címet ezen megrendelés számára. A címet mentjük a felhasználói fiókjában későbbi felhasználás céljából.
  • Ezalatt megjelennek a felhasználói fiókjában korábban mentett szállítási címek. Kattintson a „Cím kiválasztása” gombra a megfelelő szállítási cím kiválasztásához ezen megrendelés számára.


6. Rendszerint több különböző szállítási címet használok. Menthetem ezeket a profilomban?

Jelentkezzen be a felhasználói fiókjába a Distrelec webáruházban. Kattintson a keresőablak mellett jobb oldalon lévő „Saját fiók” gombra. Most kattintson a bal oldalon lévő navigációs sávban a „Fiók részletei” pontnál a „Címeim” linkre. Amikor rákattint, a jobb oldalon megjelennek a korábban mentett szállítási címek a számlázási cím alatt. A „Cím hozzáadása” gombra kattintva hozzáadhat egy másik címet a listához.

Ha valamelyik címet törölni szeretné a listáról, kattintson a cím jobb oldalán lévő nyílra a cím részletes adatainak megnyitásához. Ekkor a cím mező alatt található a „Cím törlése” gomb.


7. Menthetem a bevásárlókosár tartalmát?

Nyissa meg a bevásárlókosarat. A bevásárlókosárban található termékek mellett található egy lefelé mutató nyíl. Ha rákattint erre a gombra, lehetősége van XLS vagy CSV fájlként exportálni a bevásárlókosár tartalmát.

  • XLS: Microsoft Excel fájl: az Excel programban megnyithatja és szerkesztheti a fájlt.
  • CSV: Egy szövegfájl, amely vesszővel tagolt értékekként tartalmazza a bevásárlókosár tartalmát. A CVS fájlok számos különböző program segítségével megtekinthetők és szerkeszthetők.

(Az XLS és CSV formátumban letöltött fájlok egyaránt kompatibilisek az alkatrészlista importáló eszközzel.)


8. Már rendelkezem ügyfélszámmal. Hogyan kapcsolhatom össze az újonnan létrehozott fiókomat a Distrelec webáruházban ezzel az ügyfélszámmal?

Ha már rendelkezik Distrelec ügyfélszámmal, akkor ezt megadhatja a regisztrálás során a felhasználói fiókja számára. Ekkor összekapcsoljuk a felhasználói fiókját a régi fiókkal. A következőképpen járjon el:

Előfeltétel: nincs bejelentkezve a Distrelec webáruházba. Most vigye a kurzort a „Saját fiók” gomb fölé (a keresőablaktól jobbra). A felugró ablakban kattintson az „Új ügyfél vagyok” linkre, és a megjelenő oldalon válassza ki a „Regisztrálás vállalati vásárlóként” opciót. Megjelenik egy regisztrációs űrlap, amely tartalmazza a „MOVEX ügyfélazonosító” mezőt is. Töltse ki a teljes űrlapot, és kattintson a „Regisztráció befejezése” gombra. A Distrelec egyik munkatársa gondoskodik róla, hogy összekapcsolja a régi fiókját az új Distrelec felhasználói fiókjával.


9. Folyamatosan e-maileket kapok a Distrelectől!

A felhasználói fiók beállításoknál lemondhatja a Distrelec hírlevelet, ha nem szeretné a továbbiakban megkapni. Ehhez kattintson a keresőablak mellett jobbra lévő „Saját fiók” gombra. A bal oldalon lévő navigációs sávon válassza ki a „Bejelentkezési részletek” linket a „Fiók adatai” menüben. Miután kiválasztotta, a jobb oldalon megjelennek a felhasználói fiók adatok, beleértve a „Hírlevél” menüt is. Itt tetszés szerint elvégezheti a hírlevél lemondását.


10. Terméklista importálása

A „Terméklista importálása” funkció segítségével gyorsan és könnyen importálhatja a termékadat listákat a Distrelec webáruházba, és a terméket az áruházból a bevásárlólistára vagy a bevásárlókosárba helyezheti.

A „Terméklista importálása” funkció használatához be kell jelentkeznie. Ha még nem tette meg, akkor kérjük, hozzon létre egy felhasználói fiókot a Distrelec webáruházban, és jelentkezzen be.

A terméklista importálásának módja

  1. Kattintson a „Terméklista importálása” linkre a böngészőablak felső részén. A funkció a meta-navigációs területen található menülistában is elérhető az „Importáló eszköz” név alatt.
  2. A megjelenő oldalon két lehetőség van az adatok importálására: a vágólapon lévő adatok másolása és beszúrása vagy a megfelelően kitöltött Excel-táblázat feltöltése.
    • a) A vágólapon lévő adatok beszúrása:
      • adja meg a weboldal bal oldalán lévő szövegmezőben az adatokat az alábbi formátumban:
        aa, nnnnnn, ttttt
        (aa: a kívánt megrendelési mennyiség
        nnnnnn: 6-8 számjegyű, a Distrelec cikkszámot jelöli
        tttt: a cikk típusának megnevezése (opcionális)
        Kérjük, minden cikket új sorba írjon.
      • Végül kattintson a „Tovább” gombra a böngészőablak bal oldalán.
    • Excel-fájl feltöltése
      • A megfelelő működés érdekében töltse le a „Distrelec Excel sablont”.
      • Adja meg a táblázatban a terméklista adatait, és mentse a módosított fájlt (fontos: xls fájlként mentse).
      • Kattintson a „Kiválasztás a merevlemezről” gombra, és a megnyíló ablakban válassza ki a kitöltött fájlt.
      • A „Kiválasztás a merevlemezről” gomb fölött meg kell jelennie a feltöltött fájlnak.
      • Végül kattintson a „Tovább” gombra a böngészőablak bal oldalán.
  3. A következő oldalon („Importálás ellenőrzése”) megjelennek a termékek, amelyek megfelelnek a megadott adatoknak. Itt módosíthatja a termék mennyiségét vagy szükség esetén adott termékeket törölhet a listáról.
  4. Minden olyan adatkészlet, amely számára nem található megfelelő termék, az oldal végén külön listán jelenik meg. Ezeket az adatokat az importálás során nem vettük figyelembe.
  5. A „Hozzáadás a bevásárlólistához” vagy „Hozzáadás a bevásárlókosár hoz” gomb segítségével szerkesztheti az ily módon létrehozott terméklistát.


11. Listák

A Distrelec webáruházban különböző terméklistákat állíthat össze, amelyeket felhasználhat vásárlásai rendezéséhez és kezeléséhez.

A tetszőleges számú terméklista létrehozásának lehetőségén kívül könnyen és gyorsan megjelölheti a termékeket „kedvencekként”, és ezeket hozzáadhatja a „Kedvenc termékeim” listához.

Kedvenc termékeim

  • Ahhoz, hogy egy terméket gyorsan hozzáadjon a terméklistáról vagy a termékajánlásból a kedvencekhez, vigye a kurzort a termék fölé, és kattintson a megjelenő szív szimbólumra. Amikor elmozdítja az egeret a terméktől, a szív szimbólum láthatóvá válik. Ez azt jelenti, hogy a terméket sikeresen hozzáadta a kedvencek listájához.
  • A termék részletes leírását tartalmazó oldalon a szív szimbólum a jobb oldalon, a rendelkezésre állást jelölő szimbólum alatt jelenik meg.
  • A kedvencek listáján lévő termékek megjelenítéséhez vigye a kurzort a „Listák” gomb fölé (a keresőablak melletti második gomb jobbra), és kattintson a „Kedvenc termékeim” opcióra a megnyíló menüben.
  • A megnyíló oldalon láthatja az összes terméket, amelyet hozzáadott a kedvencekhez. Ha törölni szeretne egy terméket a listáról, vigye a kurzort a termékre, és kattintson a jobb oldalon megjelenő x szimbólumra.

Terméklisták vagy bevásárlólisták

  • Ahhoz, hogy egy terméket hozzáadjon a terméklistáról vagy a termékajánlásból a bevásárlólistához, vigye a kurzort az adott termékre, és kattintson a megjelenő lista szimbólumra.
  • Megjelenik egy ablak, amelyben kiválaszthatja, hogy melyik bevásárlólistához szeretné hozzáadni az adott terméket. Válasszon ki egy vagy több meglévő listát, vagy adja meg az új lista nevét, ahová el szeretné menteni a terméket.
  • A termék részletes leírását tartalmazó oldalon a megfelelő lista gomb a jobb oldalon, a rendelkezésre állást jelölő szimbólum alatt jelenik meg.
  • A bevásárlólistán lévő termékek megjelenítéséhez vigye a kurzort a „Listák” gomb fölé (a keresőablak melletti második gomb jobbra), és kattintson a kívánt lista nevére a megnyíló menüben. (Ha nem jelenik meg a kívánt lista neve, akkor kattintson az „Összes lista megjelenítése” opcióra a menü végén.)
  • Az ablak jobb oldalán megjelenik a bevásárlólistán található összes termék a megadott mennyiséggel együtt. Ha törölni szeretne egy terméket a bevásárlólistáról, vigye a kurzort a termékre, és kattintson a jobb oldalon a mennyiség mellett megjelenő x szimbólumra.
  • Ekkor lehetősége van hozzáadni a bevásárlólista tartalmát az aktuális bevásárlókosár tartalmához. Ehhez kattintson a „Lista hozzáadása a bevásárlókosár hoz” gombra.
  • Másik lehetőségként letöltheti fájlként a listát a lefelé mutató nyílgomb segítségével. Miután rákattintott a szimbólumra, kiválaszthatja, hogy XLS vagy CVS fájlként szeretné-e letölteni.
    • XLS: Microsoft Excel fájl az Excel programban megnyithatja és szerkesztheti a fájlt.
    • CSV: Egy szövegfájl, amely vesszővel tagolt értékekként tartalmazza a bevásárlókosár tartalmát. A CVS fájlok számos különböző program segítségével megtekinthetők és szerkeszthetők.

(Az XLS és CSV formátumban letöltött fájlok egyaránt kompatibilisek a terméklista importáló eszközzel.)


12. A megrendelések kezelése és visszaküldés

A Distrelec webáruházban a „Saját fiók” menüben könnyen és kényelmesen megtekintheti a korábbi rendeléseinek állapotát, és elküldheti egy adott cikk visszaküldésére vonatkozó kérelmét.

  1. Jelentkezzen be felhasználói adataival.
  2. Kattintson a keresőablak mellett jobb oldalon lévő „Saját fiók” gombra.
  3. A bal oldali navigációs sávban válassza ki először a „Rendeléseim”, majd alatta a „Korábbi rendelések” menüt.
  4. Ekkor megjelenik az összes korábbi rendelés listája. (Ha Ön a Distrelec webáruházban egy adott vállalati fiók rendszergazdája, akkor a vállalat összes munkatársa által végzett rendelés megjelenik itt.) A listát szűrheti, rendezheti és kinyomtathatja a kívánt kritériumok alapján.
  5. A megrendelések mellett lévő nyílra kattintva megjelennek a megrendelés részletes adatai.
  6. A részletes adatoknál látható a megrendelés dátuma, a megrendelés állapota, a számlázási és a szállítási cím, a fizetési és szállítási mód, valamint a megrendelt termékek. Lehetősége van megismételni a rendelést, illetve hozzáadni egy bevásárlólistát.
  7. Amikor a megrendelés „Megérkezett” állapotban van, kérheti a termék visszaküldését. Ehhez kattintson a „Cikk visszaküldése” gombra a megrendelt mennyiség alatt.
  8. Adja meg a „világító ablakban” a visszaküldendő termék számát, valamint a visszaküldés okát, a csomagolást, a megjegyzéseit, és amennyiben lehetséges, a visszaküldött termék sorozatszámát. Kiegészítésképpen megjelölheti, hogy szeretné-e kicserélni a visszaküldött terméket egy újra. Végül kattintson a „Kérés küldése” gombra.
  9. Ekkor kap egy e-mailt, amely visszaigazolja, hogy megérkezett a visszaküldés engedélyezésére vonatkozó kérelme.
  10. A Distrelec munkatársa felveszi Önnel a kapcsolatot.


13. Részletes keresés

A Distrelec webáruház számos különböző terméket kínál. A keresett termék egyszerű és kényelmes megtalálása érdekében a webáruház szűrőket használ, amelyekkel leszűkítheti a termékek és találatok listáját.

  1. Válassza ki a keresett termék megfelelő alkategóriáját (pl. „Optoelektronika”).
  2. Vagy írjon be egy fogalmat a keresőmezőbe, és nyomja meg az Enter gombot.
  3. A következő oldalon megjelenik az összes releváns termék. A lista különböző kritériumok szerint rendezhető.
  4. A találatok számának csökkentése érdekében a bal oldali szűrősáv a következő lehetőségeket kínálja:

Szűrés egy más alkategória szerint:
A sáv tetején megjelennek az aktuális kategórián belüli alkategóriák (amennyiben léteznek). Válasszon ki egy alkategóriát a találatok szűkítése érdekében.

  • Gyártók vagy termékjellemzők alapján való szűrés: a kategóriák alatt található a gyártók és termékjellemzők pontja. Válassza ki a kívánt opciót a gyártó vagy a termékjellemző mellett található kockára kattintva. Pontonként több jellemzőt is kiválaszthat, pl. „A gyártó” és „B gyártó”.
  • Rendelkezésre állás szerinti szűrés: a rendelkezésre állás pontnál kiválaszthatja az azonnali rendelkezésre állás opciót a termék számára.
  • Ár szerinti szűrés: húzza a sávot balra vagy jobbra az ártartományt ábrázoló skálán.
  • A fent említett minden szűkítés és szűrési kritérium számára megtalálható egy címke a „Szűrők” menüben, amely azt jelzi, hogy melyik szűrő aktív. Kattintson a címkén belül lévő x-re az adott szűrési kritérium törléséhez.


14. Felhasználók adminisztrálása

A vállalati felhasználói fiók vezetőjeként vagy rendszergazdájaként lehetősége van a vállalathoz tartozó felhasználók fiókjának adminisztrálására. Az „adminisztrálás” azt jelenti, hogy létrehozhatja és törölheti a felhasználói fiókokat, meghatározhatja a költségkeretet és jogosultságokat a különböző felhasználók számára, és kérheti egy e-mail küldését új jelszó megadása érdekében az egyes munkatársak esetén.

Ehhez egy rendszergazdai fiókra (hozzáférésre) van szüksége. Kérjük, regisztrálja magát, ha még nem tette ezt meg. Vállalatonként (felhasználóként) csak egy rendszergazdai fiók osztható ki.

Rendszergazdaként: Hogyan érhető el a felhasználók adminisztrálása menü?

  1. Jelentkezzen be az áruházba.
  2. Kattintson a „Saját fiók” gombra a keresőablak mellett.
  3. Megjelenítheti és szerkesztheti a saját felhasználói adatait, ha rákattint a „Bejelentkezési adatok” gombra a bal oldali navigációs sávon.
  4. Válassza ki a „Felhasználók adminisztrálása” opciót a navigációs sávban, ha meg szeretné jeleníteni az összes felhasználót, amelyet regisztrált ezen fiók esetén.
  5. Az „Új felhasználó hozzáadása” gombbal új felhasználói fiókot állíthat be a vállalati fiók esetén. Szintén lehetősége van a személyes jogosultságok és a költségkeret meghatározására az adott felhasználó számára. Ha a felhasználó megpróbál a költségkeretet meghaladó megrendelést elküldeni, akkor a megrendelés először Önhöz mint rendszergazdához érkezik jóváhagyás céljából (lásd „Elektronikus aláírás”).
  6. Ha rákattint a „Mentés és bezárás” gombra, akkor a felhasználó kap egy e-mailt az új profilnál Ön által megadott címen.
  7. Miután a felhasználó rákattint az e-mailben található aktiválási linkre, a fiók aktívvá válik, és a felhasználó bejelentkezhet a Distrelec webáruházba, és termékeket rendelhet.
  8. A felhasználók adminisztrálása menüben (lásd a 4. pontot) lehetősége van megtekinteni az egyes felhasználók költségvetés állapotát. Ha rákattint az egyes felhasználók listája melletti nyílra, akkor szerkesztheti az adott személy profilját, vagy kérheti, hogy küldjünk egy e-mailt a felhasználó számára egy új jelszó megadása érdekében.

Munkatársként

  1. Kérje meg a Distrelec vállalti felhasználói fiók rendszergazdáját, hogy hozzon létre Önnek egy új felhasználói fiókot.
  2. Miután a rendszergazda sikeresen létrehozta a fiókot, kap egy aktiválási linket tartalmazó e-mailt.
  3. A link aktiválása után megadhatja a jelszavát, és használhatja a fiókot a Distrelec webáruházban.
  4. Használja a keresőmező mellett lévő 'Saját fiók” gombot a „Fiók adatai” menü megnyitásához. Itt lehetősége van a személyes adatok szerkesztésére és a fennmaradó költségkeret megtekintésére.


15. Az elektronikus aláírás

Ön a vezető/rendszergazda

  1. Létrehozott egy fiókot az Ön felhasználói fiókjában egy munkavállaló számára a felhasználók adminisztrálása felületen keresztül. A fiók beállításainál beállította a megrendelések határértékét, rendelésenként és/vagy éves határérték formájában. (Ezen lépés részletes leírását lásd a „Felhasználók adminisztrálása” pontnál).
  2. Ha az egyik munkatárs egy olyan megrendelést küld el, amelyhez az Ön engedélye szükséges, akkor Ön elfogadhatja vagy visszautasíthatja ezt a megrendelést (12. lépés).

Ön a vállalat munkatársa

  1. Miután a rendszergazda létrehozta a felhasználói fiókját, és meghatározta a megfelelő költségkeretet, Ön elkezdheti használni.
  2. Jelentkezzen be az áruházba, és töltse meg a bevásárlókosár a szokásos módon.
  3. Nyissa meg a bevásárlókosarat, és kattintson a „Tovább” gombra.
  4. Ellenőrizze a számlázási és szállítási címet, és szükség esetén módosítsa a szállítási címet. Végül kattintson a „Tovább” gombra.
  5. Válassza ki a szállítási és fizetési módot, majd kattintson a "Tovább" gombra.
  6. A következő oldalon lehetősége van ellenőrizni a megrendelését, mielőtt elküldi.
  7. Kiegészítésképpen meghatározhatja a költséghelyet és a projektszámot is vállalaton belüli felhasználás céljából, valamint megjegyzést is fűzhet a megrendeléséhez a Distrelec számára.
  8. A megrendelés felett látható az engedélyezési státusz összefoglalása. Ha minden adat helyes, akkor kattintson az „Engedélyezésre” gombra.
  9. Ekkor a megrendelést elküldjük a feletteséhez engedélyezésre. Ön e-mailben visszaigazolást kap.

Ön a vezető/rendszergazda

  1. Jelentkezzen be felhasználói fiókjába a Distrelec webáruházban, és válassza a „Saját fiók” menüpontot a keresőablak mellett lévő megfelelő gombra kattintva.
  2. A bal oldali navigációs sávban látni fog egy pirossal jelölt számot a „Rendeléseim” menüpont mellett, amely azt jelzi, hogy hány megrendelés vár engedélyezésre.
  3. Kattintson a „Rendeléseim” pontra, majd az „Engedélyezési kérelmek” opcióra. A függőben lévő megrendelések listáján láthatja az engedélyezésre váró megrendelések áttekintését.
  4. Kattintson az egyes megrendelések melletti nyílra a részletes nézet megnyitása érdekében.
  5. Miután ellenőrizte a megrendelés adatait, eldöntheti, hogy elfogadja-e vagy visszautasítja a megrendelést.
    • Ha a visszautasítás mellett dönt, kattintson az „Elutasítás” gombra. Lehetősége van magyarázatot fűzni a visszautasításhoz. A megrendelőt e-mailben értesítjük a visszautasításról.
    • Ha elfogadja a megrendelést, akkor igazolja vissza az ÁSZF és adatvédelem elolvasását igazoló jelölőnégyzet megjelölésével, majd kattintson a „Tovább” gombra a megrendelés elküldéséhez. A megrendelést feladó munkatársat e-mailben értesítjük, hogy a megrendelése elküldésre került.